Lopašov – Raková 1,45h – Čupy 3,15h – Machnáč 4,00h – Knežské hory 5,10h – Hate 5,40 – Vrbovce 6,40. Opačným smerom 6,55h

Úvodná časť trasy je zaujímavá a príjemná s meniacou sa scenériou, ďalšia časť vedie po štátnej hranici Českej a Slovenskej republiky so zaujímavými výhľadmi a záver s nenáročným zástupom do obce Vrbovce.

Začiatok našej trasy je v obci Lopašov a po zelenej značke č.5115 v miernom stúpaní trávnatým úbočím s pohľadom do krajinársky zaujímavej doliny Chvojnice. Po prechode rozsiahlymi lúkami zostúpime do úzkej doliny potoka Rakova (prírodná pamiatka) a popri poľovníckej chate v miernom stúpaní až ku križovatke so žltou značkou č. 8129 a spolu s ňou ďalej trávnatým traverzom ku smerovníku pod vrcholom Čupy ( na vrchol možno vystúpiť po červenej značke). Od križovatky značiek pokračuje naša trasa po červenej značke č. 0704 okrajom lesa s ďalekými výhľadmi až k štátnej hranici a vrcholu Tlstej hory (556 m.n.m.) ďalšia naša cesta sleduje štátnu hranicu a cez vrchol Machnáča do sedielka, z ktorého je príjemným spestrením mierne stúpanie na vrchol Zrubenca (555 m.n.m) Rovnakým charakterom cesty pozdĺž štátnej hranice cez Osýpané hory prídeme až do sedla Kněžské hory (smerovník), kde odbočíme na modrú značku č. 2443 a opustíme štátnu hranicu. Po prekročení údolia potoka Chvojnice (prírodná pamiatka) zostupujeme otvorenou krajinou so zaujímavými výhľadmi na vrchol Žalostinej (621 m. n. m.)a scenériu kopaničiarskeho osídlenia až na hradskú (BUS). Tu môžeme našu trasu ukončiť alebo pokračovať po modrej značke so stálym výhľadom cez ďalšie osady až do obce Vrbovce (BUS)