Myjava (325m.n m.) – Sovinec (400m. n. m.) 1,25h – Jurášova lúka (480m. n. m.) 2,10h – Hrabina, rázcestie (550 m. n m.) 2,40h – Dibrovov pomník (819m. n m.) 4,25h – Veľká Javorina, Holubyho chata (915 m. n. m.) 5,55h – Cetuna (350m. n. m.) 6,05h. Opačným smerom 5,22h.

Celodenná, stredne namáhavá túra. Časť trasy E8 Cesta hrdinov SNP, prechádzajúcej z Myjavskej pahorkatiny do Javorinskej hornatiny v Bielych Karpatoch, na Veľkú Javorinu (970m.n.m.) a Holubyho chatu, v zostupovej časti po chodníku kpt. Miloša Uhra do obce Cetuna.

Túra v prvej časti vedie kopaničiarskym krajom s obmedzenými výhľadmi v lesoch, stredná hrebeňová časť vedie lesom, výhľady v blízkosti Veľkej Javoriny. V zostupnej časti je túra krajinársky zaujímavá, s peknými výhľadmi v miestach, kde trasa nevedie lesmi.

Túra sa začína v Myjave od ústrednej orientácie pri autobusovej zastávke v blízkosti evanjelického kostola (križovatka červenej, modrej, zelenej, žltej TZT) a vedie po trase červenej TZT č. 0701 a žltej TZT č. 8125 cez námestie k mostu cez riečku Myjavu (žltá TZT odbočuje vľavo.) Pokračujeme po červenej TZT cez most, ulicou popod železničný nadjazd až na okraj mesta, asfaltovou cestou (výhľady) až k TIM-u na okraji osady Sovinec a do osady Uhliská, kde vchádzame do lesa, po lesnej ceste k TIM-u na Jurášovej, striedavo po lesnej asfaltovej ceste v miernom stúpaní k TIM-u na Hrabine (križovatka so žltou TZT,  č. 8111). Mierným stúpaním po trase červenej TZT lesnou cestou a v strmom výstupe na Vrch Slobodných, ďalej v miernom stúpaní lesom až na štátnu hranicu SR a ČR. Úzkou cestou stále po štátnej hranici, spoločne po trase so zelenou TZT k TIM-u Dibrovov pomník (križovatka so zelenou TZT č. 5116), pokračujeme po červenej TZT, po štátnej hranici k vrcholu Veľkej Javoriny (televízny vysielač, výhľady), po krátkom klesaní prídeme ku Holubyho chate (križovatka s modrou TZT č. 2416 a žltou TZT č. 8112). Cesta hrdinov SNP pokračuje na územie ČR. Od chaty pokračujeme po ceste, po modrej TZT v miernom klesaní až na asfaltovu cestu, z ktorej odbočíme na udržiavanú cestu vedúcu cez osadu Harušťákovci a Gašparíkovci do obce Cetuna k autobusovej zastávke.